Sambungan: Bercuti Di Melaka Bersama Tok & Tokwan

Lena sungguh Adra

Lena sungguh Adra

Cukup sekadar sosej buat pengalas perut

Cukup sekadar sosej buat pengalas perut

Bangun tidur sahaja, tanpa mandi terus Daddy mengajak Adra ke lobi untuk pekena sarapan. Adra punya lena tidur, memang nyenyak sungguh. Satu mimpi kena tindih pun tak masuk. Walaupun telah basuh muka, nyata muka yang mengantuk itu jelas kelihatan. Walau pun yang lain kelihatan semangat untuk bersarapan, Adra pula hanya bersarapan ala kadar sahaja, waima opsyen menu yang dihidangkan di Hotel Avillion Legacy Melaka ini boleh juga banyaknya. Cukup sekadar sosej buat pengalas perut yang kosong di pagi hari. Yang penting, misi sesudah bersarapan ini, mesti sekali lagi ke Kolam Renang..hihihi!

Pun tak berapa nak ada orang juga

Pun tak berapa nak ada orang juga

Naik semula ke bilik, sekali lagi sepantas kilat Adra menyalin pakaian dan menuju semula ke Tingkat 6 untuk ke Kolam Renang. Dapat bermain air lebih kurang setengah jam pun dah memadai kerana Adra dah mula berasa sejuk dek kerana angin yang bertiup sepoi-sepoh bahasa. Terus mengajak Daddy untuk naik semula ke bilik dengan segera. Masuk ke bilik, sesudah bersihkan diri Adra pun dah mula berasa mengantuk yang bukan kepalang. Pekena susu sebotol, sedar-sedar sahaja dah berada di alam mimpi.

Sebelum pulang posing dahulu

Sebelum pulang posing dahulu

Kemudiannya, lebih kurang jam 12.00 tengahari, kitaorang dah mula Daftar Keluar untuk menuju ke Hospital Melaka bagi menziarahi Moyang (Emak kepada Nenek) yang khabarnya telah mengalami patah tulang peha beberapa hari sebelumnya. Cuma membiarkan Daddy & Mama sahaja yang menziarah kerana Adra dah mula rasa nak demam dek kerana main air..hihihi! Jadinya Adra dan Afia hanya menunggu dan tidur di dalam kereta sahaja sambil ditemani Tok & Tokwan. Moga-moga Moyang Adra lekas sembuh.

Kawasan Pantai Klebang yang kini telah di tambak hingga ke tengah laut asalnya

Kawasan Pantai Klebang yang kini telah di tambak hingga ke tengah laut asalnya

Tak berapa nak ada selera..rasa macam nak tidur sahaja

Tak berapa nak ada selera..rasa macam nak tidur sahaja

Masanya untuk sambung lena dalam kereta

Masanya untuk sambung lena dalam kereta

Usai urusan menziarahi, maka sudah tentulah urusan pemakanan tengahari berlangsung memandangkan sudah melewati waktu tersebut. Lokasi yang ditujui adalah kawasan Medan Selera yang terletak di berhampiran dengan Dataran 1Malaysia, Pantai Klebang untuk pekena Asam Pedas. Adra dalam keadaan kurang sihat ini tidak mengambil pusing sangat sebetulnya. Makan nasi putih sama sup kosong pun dah memadai. Yang penting, harus segera masuk ke dalam kereta untuk menyambung semula aktiviti tidur. Lebih kurang jam 3.00 petang barulah kitaorang bergerak meninggalkan Melaka menuju semula ke Kuala Lumpur bagi menamatkan percutian bajet 2 hari 1 malam ini. Walaupun penat, namun semua orang gembira dapat menghabiskan masa bersama. 🙂

 

Leave a comment