Bercuti Di Melaka Bersama Tok & Tokwan

boleh tahan bersepah juga kenderaan

boleh tahan bersepah juga kenderaan

Isk..isk..isk..ke Melaka lagi rupanya Adra. Mesti ada yang sedikit hairan, asyik-asyik Melaka sahaja tempat bercutinya. Bukannya apa, sebenarnya tujuan mengajak Tok & Tokwan ke Melaka sebab Tokwan agak lama juga tidak pulang ke kampung di Tangga Batu, Melaka. Tokwan yang dilahirkan di Melaka sememangnya mempunyai ramai saudara-mara di Melaka. Jadi, bersempena dengan cuti Tahun Baru Cina, maka ke Melaka lah kitaorang dengan menaiki kereta Daddy. Cumanya kitaorang ke Melaka pada hari Ahad-Isnin demi untuk mengelakkan kesesakan lalulintas bersempena cuti perayaan kali ini. Cuma kenderaan masih juga banyak terutamanya ketika berhenti di kawasan Rawat & Rehat.

Dah sampai..Yeay!

Dah sampai..Yeay!

Tersandar kekenyangan si Afia sesudah meminum susu sebelumnya

Tersandar kekenyangan si Afia sesudah meminum susu sebelumnya

Adra sedang mengetuai sesi pembacaan doa sebelum makan

Adra sedang mengetuai sesi pembacaan doa sebelum makan

Ok juga dia punya rasa

Ok juga dia punya rasa

Sampai di Melaka pun menjelang hampir waktu makan tenghari, maka sudah tentulah lokasi yang ditujui adalah kedai makan demi mengisi perut yang kosong sesudah bersarapan ala kadar sebelum memulakan perjalanan. Lokasi pertama yang ditujui adalah Restoran BP – Beriani Power Cawangan Melaka. Daddy yang beria-ia mengajak ke sini. Adra pun ok aja, yang penting dapat makan nasi waktu tengahari. Mujur Nasi Beriani Gam yang dipesan cukup gamnya. Sedap orang kata. Semua orang menikmatinya dengan tenang. Afia pula hanya mampu memerhatikan sahaja. Kasihan. Walaupun mulut terkumat-kamit memerhatikan kitaorang makan. Ada hati nak makan sama barangkali. Hihihi.

Setiap kali raya memang lokasi pertama wajib pertama dikunjungi

Setiap kali raya memang lokasi pertama wajib pertama dikunjungi

Tokwan sempat melelapkan mata berehat sebentar

Tokwan sempat melelapkan mata berehat sebentar

Teruja sebenarnya dapat menyentuk Daun Semalu

Teruja sebenarnya dapat menyentuk Daun Semalu

Sebelum pulang kita posing satu kali

Sebelum pulang kita posing satu kali

Selesai makan, terus sahaja kitaorang menuju ke arah Tangga Batu, kampung Tokwan. Sebenarnya Adra beberapa kali juga ke sini. Menjenguk Moyang Timah (Nenek saudara belah Daddy merangkap pangkat Mokteh kepada Tokwan..er, faham ke tak ni??). Adra sememangnya suka ke sini, sebab ianya menjanjikan suasana kampung yang sebenar. Ada laman yang lapang. Pokok di halaman rumah. Anak ayam berlarian di tepi rumah. Epik. Memang tak jumpa buat mereka yang tinggal di bandar apatah lagi yang tinggal di rumah jenis berpangsa. Teruja dapat menyentuh Daun Semalu pun jangan cakaplah. Habis semua Adra nak sentuh bagi dia kuncup..hihihi!

Yeay sekali lagi. Dah sampai hotel

Yeay sekali lagi. Dah sampai hotel

Masing-masing muka gembira

Masing-masing muka gembira

Gambar kami

Gambar kami

Permandangan dari tingkat 14 mengadap Sungai Melaka di hujungnya

Permandangan dari tingkat 14 mengadap Sungai Melaka di hujungnya

Menghabiskan masa hampir 2 jam, kitaorang pun meminta izin untuk mengundur diri. Menuju ke Hotel Avillion Legacy Melaka sebagai tempat penginapan untuk semalaman berikutnya. Daddy telahpun menempah hotel ini sebulan awal, percutian ringkas ini bertujuan untuk membawa Tok & Tokwan bercuti & berehat setelah penat menjaga Adra sebelumnya. Adra seperti biasa memang teruja bila dapat tidur di hotel ini. Feel dia lain macam sikit. Mujur juga kali ini urusan daftar masuk tidak menghadapi kesulitan seperti mana bercuti di Swiss-Garden Melaka tempohari. Walau ruangan parkir kelihatan agak penuh, namun masih punya ruang kosong.

Ok, masanya untuk bermain air tapi tak ada orang sangat

Ok, masanya untuk bermain air tapi tak ada orang sangat

Selesai sahaja urusan Daftar Masuk, tanpa berlengah waima seminit pun kitaorang terus sahaja menuju ke bilik. Seperti biasa, rasa teruja setiap kali masuk ke bilik hotel memang tidak dapat dibendung lagi. Afia yang kecil itu pun sudah pandai memberikan reaksi seronok bila diletakkan atas katil hotel..hihihi! Adra pula memang tak menunggu lama untuk mengajak Daddy menemani Adra ke Kolam Mandi sebaik sahaja meletakkan beg. Memang rutin kalau ke hotel, ke Kolam Mandi seperti sudah menjadi kewajipan buat anak-anak sebaya Adra. Walaupun Kolam Mandi di hotel ini agak kecil untuk kanak-kanak, namun ianya tidak menjadi batu penghalang kepada rasa gembira hati ini. Orang pun tidak ramai. Sedap sikit nak main air orang kata.

Pintu Gerbang Crystal Bay, Alai

Pintu Gerbang Crystal Bay, Alai

Gerai Ala Kassim menjadi pilihan

Gerai Ala… Kassim menjadi pilihan. Siapa pula Kasssim tidaklah pula diketahui

Pekena YouTube dahulu sementara menantikan makanan sampai

Pekena YouTube dahulu sementara menantikan makanan sampai

Wafa bersama Daddy nya

Wafa bersama Daddy nya

Sesi makan besar sedang berlangsung

Sesi makan besar sedang berlangsung

Tidak lama bermain air, terus pula Daddy mengajak Adra naik ke bilik untuk bersiap-siap kerana kitaorang akan ke Alai untuk pekena Ikan Bakar pula. Harus bergerak awal kerana pada musim cuti yang panjang, kesesakan lalu lintas yang melanda Kota Melaka ini bukan calang-calang. Iman kena kuat nak tempuh Iblis Jem ini, kata Daddy. Jadi, seawal jam 6.30 kitaorang sudah pun bergerak menuju Medan Ikan Bakar yang terletak di Alai. Mujur juga bertolak awal, jadi mudah jugalah nak cari parkir kereta dan juga meja makan. Sesi pemakanan besar ini turut dimeriahkan lagi dengan kehadiran Wafa dan kedua orang tuanya, BikNiza & Uncle K. Mamang Anip pula hanya keseorangan tanpa ditemani si Sufi. Tidak mengapalah, yang penting Adra sudah pun mula lapar sebetulnya menantikan lauk ikan bakar yang dipesan agak lewat penghantarannya. Sudahnya, Adra hanya memakan nasi lemak kosong sahaja tanpa sebarang lauk sebagai hidangan sampingan. Ternyata, Tok & Tokwan yang pertama kali ke sini kelihatan agak gembira juga dapat makan besar pekena Ikan Bakar di Melaka ini. Sekitar jam 8.45, kitaorang pun kembali semula ke hotel untuk berehat setelah letih seharian keluar. 🙂

Bersiap sedia untuk tidur. Selamat malam..

Bersiap sedia untuk tidur. Selamat malam..

Advertisements

Adra Ke Kidzania

a

Sabtu lepas bersempena dengan cuti panjang Thaipusam Adra berpeluang untuk menjejakkan kaki ke Kidzania, sebuah tempat hiburan berunsurkan pendidikan komtemporari khusus untuk kanak-kanak yang terletak di pusat membeli-belah, The Curve NX. Aktiviti mengejut tersebut tidak dirancang, tetapi memandankan kitaorang tiada apa-apa rancangan pada cuti tersebut, maka Mama telah bersetuju untuk membawa Adra ke sana. Kidzania ini kalau nak diikutkan, merupakan tempat yang agak premium juga. Tengok deko luarannya sahaja dah tahu mahal waima konon bertemakan syarikat kapal terbang tambang murah. Jadi jangan hairan kalau harga tiket masuk ke Kidzania ini mahal juga serupa tiket kapal terbang..hihi

Bertemakan lapangan terbang

Bertemakan lapangan terbang

Beratur untuk membeli tiket

Beratur untuk membeli tiket

Urusan menunaikan Cek 50 ringgit duit Kidzania

Urusan menunaikan Cek 50 ringgit duit Kidzania

Urusan pembuatan Pazzport Kidzania

Urusan pembuatan Pazzport Kidzania

Bijak juga akak Petugas ini meracun Mama..hihi

Bijak juga akak Petugas ini meracun Mama..hihi

Aktiviti pertama Adra

Aktiviti pertama Adra

Mama & Afia hanya mampu melihatkan dari luar sahaja

Mama & Afia hanya mampu melihatkan dari luar sahaja

Kitaorang sampai ke sini agak awal juga, sekitar jam 11.00 pagi. Kelihatan orang juga tidak begitu ramai di kaunter tiket yang menyerupai  kaunter Daftar Masuk AirAsia selaku penaja utama Kidzania barangkali. Terus sahaja kitaorang ke menuju ke Tingkat 4 untuk memulakan misi di Kidzania ini. Masuk sahaja ke dalam, terus kitaorang di sapa oleh Petugas untuk menerangkan mengenai Kidzania. Sempat juga Petugas tersebut mempromosikan agar Adra membuat Pazzport di Kidzania dengan alasan yang boleh dikirakan munasabah juga untuk membuatnya. Maknanya, bilamana Adra telah membuat Pazzport ini, maka sudah tentu Adra berpeluang untuk mengunjungi lagi di lain masa. Selesai urusan menunaikan Cek di CIMB Bank dan membuat Pazzport, terus sahaja Adra memulakan misi di Kidzania ini. Kitaorang bermula di bahagian belah atas terlebih dahulu. Lokasi pertama yang ditujui adalah Lifebuoy. Berdebar juga sebenarnya pengalaman pertama kali ini. Banyak jugalah pengetahuan yang Adra belajar mengenai kebersihan dan produk membersihkan diri ini.

Adra belajar mengenai pembuatan vitamin

Adra belajar mengenai pembuatan vitamin

Menjadi Doktor Pakar Bedah di Hospital KPJ

Menjadi Doktor Pakar Bedah di Hospital KPJ

Kelas memasak di Ayam Brand. Resepi Puf Tuna..sedap

Kelas memasak di Ayam Brand. Resepi Puf Tuna..sedap

Menunggu giliran untuk menjadi Juruterbang. Ini paling seronok

Menunggu giliran untuk menjadi Juruterbang. Ini paling seronok

Sementara menunggu giliran, kena beratur dalam kotak kuning. Penat Adra duduk dahulu

Sementara menunggu giliran, kena beratur dalam kotak kuning. Penat Adra duduk dahulu

Dan seterusnya banyak jugalah aktiviti yang sempat Adra sertai, antaranya menjadi Juruterbang di AirAsia, menjadi Doktor Pakar Bedah, dan tidak lupa juga bekerja di restoran makanan segera untuk membuat burger. Seronok sangat sebenarnya datang ke Kidzania ini. Selain bermain, pelbagai pengetahuan dapat Adra kutip sepanjang seharian di sini. Dari pukul 11.00 pagi sampailah jam 6.30 petang Adra berada di sini sambil ditemani Daddy, Mama dan juga Afia. Kasihan juga Afia tidak mampu berbuat apa-apa selain daripada tidur sahaja..hihi. Walaupun seharian, Adra cuma sempat menyelesaikan 14 aktiviti sahaja. Banyak lagi perkara yang harus diterokai sebenarnya.

Tengok pada gaya macam dah lama juga lif ini rosak

Tengok pada gaya macam dah lama juga lif ini rosak

Tak sabar nak membuat burger

Tak sabar nak membuat burger

Yeay, lepas buat burger ini bolehlah Adra makan

Yeay, lepas buat burger ini bolehlah Adra makan

Penat, nak balik dah tapi seronok

Penat, nak balik dah tapi seronok

Inilah dia Pazzport Kidzania

Inilah dia Pazzport Kidzania

Secara keseluruhannya Adra berpuas hati datang ke sini. Cuma bab harga makanan yang premium itu sahaja menjadi batu penghalang. Walaupun ada dijual makanan, tapi harganya ya rabbi, mahal ya amat. Mujur juga waktu Adra bekerja di restoran makanan segera membuat burger, burger tersebut turut dibekalkan kepada para peserta. Jadilah buat makanan dalam kereta sewaktu perjalanan pulang. Belum dikira lagi tiket yang mahal untuk golongan dewasa waima mereka hanya mampu melihat sahaja. Ciri-ciri kapitalis terserlah disitu. Bab lif yang rosak sewaktu kunjungan tempohari juga sepatutnya tidak berlaku untuk tempat sebegini. Kasihan buat mereka yang membawa anak kecil nak kena mengusung stroller turun naik tangga. Apapun terima kasih buat Mama kerana sudi menaja aktiviti ke Kidzania ini. Mungkin lepas ini Adra boleh ke sini lagi kan. 🙂

 

 

Tadika Pasti As-Syafie

Bersiap sedia untuk ke sekolah

Bersiap sedia untuk ke sekolah

Sesi persekolahan bagi tahun 2016 telah pun selamat bermula. Dan Adra kini telah pun sah menjadi pelajar Pasti As-Syafie yang terletak di Kg Batu Muda. Dengan rumah Tokwan ni, kira dekat jugalah. Hari pertama Adra hanya bermula pada hari Selasa, dek kerana hari Isnin hanya khusus untuk sesi pendaftaran & pembayaran serta pengambilan baju sahaja. Pada pagi hari kejadian, seawal jam 5.30 pagi Adra sudah pun dikejutkan Daddy untuk bersiap di rumah. Sampai di rumah Tokwan sekitar jam 6.30 pagi, dapatlah Adra berehat seketika sambil pekena botol susu ke apa. Jamah sedikit kuih yang ada Daddy belikan sebelumnya sebagai alas perut.

Ayu juga rasanya bertudung ni..hihi

Ayu juga rasanya bertudung ni..hihi

Tepat jam 7.30 pagi, barulah Daddy keluar menghantar Adra ke sekolah setelah bersalam cium tangan dengan semua orang. Semangat hari pertama bersekolah ni biasanya lain macam sikit. Tambahan pula bersekolah dengan suasana serba baharu. Walaupun berdebar, tapi Adra gembira untuk menimba ilmu & pengalaman di tempat baharu. Sampai sahaja di perkarangan, kelihatan beberapa orang kanak-kanak seusia Adra yang telah sampai terlebih dahulu. Setelah bersalaman dengan Daddy, maka segeralah Adra ditinggalkan di situ untuk menimba pengetahuan. Apa yang menariknya, ini adalah kali pertama Adra bertudung untuk satu tempoh jangkamasa yang agak lama juga. Mudah-mudahan Adra terus istiqomah dalam hal yang baik-baik ini.

Yeay dah sampai ke sekolah

Yeay dah sampai ke sekolah

Berdebar sangat sebenarnya ni

Berdebar sangat sebenarnya ni

Lebih kurang jam 5.00 petang, Adra pun dijemput pulang oleh Daddy. Apa yang menariknya, ini adalah kali pertama Adra bertudung untuk satu tempoh jangkamasa yang agak lama juga. Mudah-mudahan Adra terus istiqomah dalam hal yang baik-baik ini. Untuk hari pertama ini, agak menarik jugalah aktiviti di Pasti As-Syafie ini. Seronok! Makanan yang dijamu kepada Adra dan rakan-rakan yang lain pun tidak kurang enaknya juga. Kenyang orang kata. Moga-moga Adra mampu menghabiskan sesi persekolahan sepanjang tahun 2016 ini dengan jayanya. Amin.

Ok, jom pulang ke rumah

Ok, jom pulang ke rumah

Sambungan : Percutian Ringkas di Swiss-Garden Hotel & Residences Melaka

Lena sungguh si comel ini

Lena sungguh si comel ini

Bangun pagi sahaja, celik mata dah ada bungkusan Nasi Lemak yang Daddy beli seawal Subuh rasannya. Maklumlah, pakej hotel yang Daddy tempah ini tidak merangkumi dengan set sarapan. Pasal itulah murah..hihi. Basuh muka ala kadar, terus sahaja Adra bersarapan dengan sesegera mungkin kerana kewajipan untuk mandi kolam harus ditunaikan lagi. Usai bersarapan, terus sahaja Daddy membawa Adra ke kolam. Kali ini, Mama dan Afia hanya berehat dalam bilik sahaja. Sebelum turun ke kolam, sempat pula Daddy mengajak bergambar bersama. Alahai, Adra tak sabar sangat dah ni nak main air.

Ketara sangat muka tak mandi pagi..hihi

Ketara sangat muka tak mandi pagi..hihi

Sekali lagi tangga menjadi pilihan Daddy untuk turun ke bawah mengenangkan lif yang tersangatlah perlahan perkhidmatanya itu. Sampai sahaja di kolam, kesejukan mula terasa. Angin yang bertiup, menambahkan rasa dingin. Tapi hasrat di hati untuk bermain kolam tidak pernah padam. Maka, bersambunglah kembali keriangan di hati. Sempat jugalah 4 kali pusingan Adra bermain gelongsor air itu. Tak sampai 45 minit, Adra mula menyerah. Kegigilan mula menyerang tubuh Adra. Tak mampu nak bendung lagi dah rasanya. Terus sahaja minta Daddy untuk segera naik ke atas. Sejuk!

Naik ke atas, mandi dan salin baju, terus Adra baring di katil. Rasa macam nak demam pun ada. Sambil baring, sempat jugalah Adra melayan Wifi yang boleh tahan laju juga. Afia ada juga nak ajak bersembang, tapi Adra rasa macam nak tidur sahaja sebetulnya. Pada waktu yang sama juga, kawan Mama Auntie Mimi ada datang ke bilik kitaorang, kebetulan bercuti pada waktu yang sama juga. Membiarkan diaorang bersembang, Adra hanya melayan Wifi sahaja sambil ditemani Afia yang baring di sebelah.

Lebih kurang jam 11.30 pagi, kitaorang sudah pun mula meninggalkan hotel untuk daftar keluar. Bimbang lif penuh. Mujur kali ini, dapat juga turun ke bawah dengan menggunakan lif yang bersaiz reban ayam itu. Dan kitaorang pun terus pulang ke rumah nenek untuk menyambung rutin saban bulan. Menziarahi nenek. Tamatlah sudah kisah percutian ringkas penutup tahun 2015 ini. Terima kasih Daddy & Mama!

Sedap juga melayan Nasi Lemak atas kayangan ni

Sedap juga melayan Nasi Lemak atas kayangan ni

Daddy mengajak selfie pula

Daddy mengajak selfie pula

Tak sabar dah ni

Tak sabar dah ni

Seronok sangat

Seronok sangat

Masanya untuk mandi

Masanya untuk mandi

Gigil dah waktu ni..sejuk

Gigil dah waktu ni..sejuk

Afia pun macam mengantuk aja

Afia pun macam mengantuk aja

Sayang Afia!

Sayang Afia!

Percutian Ringkas di Swiss-Garden Hotel & Residences Melaka

m1

Kereta mula bersusun menuju ke parkir

Pada cuti bersempena Maulud Nabi & Hari Natal tempohari, buat sekian kalinya Adra berpeluang untuk pergi bercuti tidur di hotel. Rasanya kali terakhir Adra pergi bercuti pada awal tahun yang lalu, trip ke utara. Lama juga tak pekena aircond sama tilam empuk hotel tak boleh jadi juga, iya tak? Walaupun percutian ringkas ini hanya berlokasikan di Melaka (bersempena dengan pulang ke kampung sekali), namun ianya tetap menggembirakan Adra. Menjadikan percutian kali ini lebih bermakna apabila kehadiran Afia turut bersama menjadikan ianya lebih meriah dan seronok.

Sebetulnya Daddy telah menempah secara atas talian di Swiss-Garden Hotel & Residences Melaka. Adra cuma dimaklumkan tentang percutian ringkas ini sehari sebelum. Memang teruja betullah Adra rasa. Iyalah, sepanjang cuti sekolah ini Adra memang tidak ke mana-mana. Bosan juga sebetulnya kalau hanya duduk bermain di rumah, iya tak?

Cuma apa yang tidak berapa menarik tentang lokasi yang dipilih ini adalah faktor kelewatan daftar masuk yang sungguh lama. Bayangkan, Daddy telah mula beratur untuk daftar masuk seawal jam 3 petang, dan jam 4.30 barulah selesai urusan Daddy di kaunter. Adra, Mama & Afia pula hanya menunggu di dalam kereta di parkir Tingkat 6. Bosan jangan cakaplah. Adra pun tidak pasti mengapa servis Swiss-Garden Melaka ini begitu perlahan. Adakah terdapat pelanggan yang begitu cerewet bertanyakan itu ini sewaktu proses daftar masuk berlangsung? Adra pun tidak pasti.

Lega dapat berehat di bilik

Lega dapat berehat di bilik

Lebih kurang jam 5.15 barulah kitaorang berpeluang untuk masuk berehat ke dalam bilik di Tingkat 14. Nak menunggu lif pun satu hal juga di Swiss-Garden Melaka ini. Asyiklah penuh sahaja. Lif bersaiz reban ayam ini sememangnya tidak mampu menampung jumlah orang yang begitu ramai sambil mengusung beg dan tidak lupa juga stroller. Sampai sahaja di bilik, kitaorang pun berehat sebentar sahaja sambil mengambil gambar barang sekeping dua kerana Adra sudah tidak sabar untuk turun ke kawasan Kolam yang terletak di Tingkat 9. Nah, sekarang ini barulah Adra faham mengapa hotel ini menjadi pilihan orang ramai. Disebalik harga bilik yang ditawarkan mampu milik pada fasiliti bertaraf 5 bintang, hotel ini sebenarnya mempunyai kelebihan pada ruangan bilik yang agak luas dan mempunyai set sofabed untuk setiap bilik hotel & residence menjadikan kelebihan yang besar buat para tetamu yang berkeluarga menginap di sini.

Nak turun ke Tingkat 9 sekali lagi dugaan lif yang penuh menguji iman. Terus sahaja Daddy mencadangkan kitaorang turun menggunakan tangga. Adra ok sahaja, yang penting harus segera tiba di lokasi. Mendengar deruan air sambil diikuti jerik pekik kanak-kanak dari dalam laluan tangga, lagilah membuatkan adrenalin Adra bertambah laju. Tiba sahaja di Tingkat 9, perasaan gembira yang bukan kepalang Adra rasa. Habis ayat nak ungkap dia punya ceria. Terus sahaja mengajak Daddy menemani Adra, membiarkan Mama bersama Afia lepak di kerusi yang disediakan untuk para tetamu.

Sejuk sebenarnya ni

Sejuk sebenarnya ni

Lebih kurang 6.30 petang Daddy dah mengajak kitaorang semula untuk naik ke atas. Adra pun dah mula kesejukan dek angin petang yang bertiup boleh tahan menderu juga sebenarnya. Adra pun dah mula keletihan. Afia lagilah, dah mula nak lena. Selepas Maghrib, Daddy segera keluar untuk mencari makan malam. Malam itu, menu kitaorang hanya makanan bergoreng sahaja yang Daddy beli dari Restoran Mamak yang berhampiran. Selepas makan, pekena susu, terus sahaja Adra lelap membawa hingga ke pagi tak sedar apa. Nyenyak jugalah Adra tidur.

Sofabed sebagai pilihan tambahan tanpa perlu menempah katil tambahan

Sofabed sebagai pilihan tambahan tanpa perlu menempah katil tambahan

Bergambar berlatarbelakangkan Selat Melaka

Bergambar berlatarbelakangkan Selat Melaka

Sungai Melaka nun di bawah sana

Sungai Melaka nun di bawah sana

Jom turun tangga

Jom turun tangga

Seronok!

Seronok!

Afia ni mengantuk pula waktu bergambar..hihi

Afia ni mengantuk pula waktu bergambar..hihi

 

Terima Kasih Tadika Auza

Tadika Auza - Kelas 5 Tahun

Tadika Auza – Kelas 5 Tahun

2015 sudah pun menghampiri ke penghujungnya. Memang terasa pantas sungguh masa berlalu. Sedar tak sedar, buat anak kecil sebaya Adra, sudah tentu isu per-tadika-an akan menjadi persoalan hangat diperkatakan. Dengan rasa berat hati, untuk sesi 2017 Adra tidak lagi akan bersekolah di Tadika Auza. Tahun hadapan Adra bakal bersekolah di tempat baharu pula.

Keputusan yang sukar ini dibuat setelah melalui sesi perbincangan yang rapi antara Daddy & Mama. Adra yakin, keputusan yang dibuat ini pasti juga terbaik buat Adra. 2 tahun lamanya Adra menimba ilmu di Tadika Auza, menjadikan Adra cukup selesa bersamanya. Banyak juga yang Adra telah pelajari. Adra senang dengan para guru yang rajin membimbing dan mendidik Adra. Begitu juga Sir Nordin & Ummi (pemilik Tadika Auza) yang cukup sporting melayan kerenah Adra ini. Begitu juga dengan rakan-rakan setadika. Seronok dapat berkenalan dengan semuanya. Ribuan terima kasih Adra ucapkan. Mohon dihalalkan segala ilmu yang telah diajarkan. Semoga Tadika Auza akan terus maju jaya di masa hadapan. Insya Allah 🙂

Ada gaya seorang Tuan Doktor kan..hihihi!

Ada gaya seorang Tuan Doktor kan..hihihi!

Kisah Adra & Aisyah

Adra & Aisyah di kala usia setahun

Adra & Aisyah di kala usia setahun

Rasanya pembaca blog Adra ini mengetahui tentang hubungan baik Adra & Aisyah. Adra telah mula berkawan dengan Aisyah ini sebetulnya lama jugalah. Dari kecil hinggalah ke usia 5 tahun, pun masih berkawan. Cuma nak berjumpa selalu tu macam sedikit sukarlah. Akan tetapi, bila mana dapat bersua, memang tak mengambil masa untuk kembali ngam. Walaupun Adra & Aisyah ini mempunyai karektor yang hampir sama, dua-dua jenis dominan dalam segala hal, akan tetapi kitaorang “boleh masuk” orang kata. Bukan jenis yang bertelagah.

Baru-baru ini Adra sekali lagi berpeluang untuk berjumpa dengan Aisyah. Sebetulnya Aisyah ini juga baru mendapat adik perempuan yang baharu, sama seperti Adra. Aina namanya. Kali terakhir jumpa pun masa berkunjung Hari Raya tempohari. Seronok jugalah dapat jumpa dan bermain dengan Aisyah semula. Lepas ini entah bila lagilah nak dapat jumpa kan. Mungkin lepas-lepas ni boleh setting balik nak hangout bersama 🙂

Moga-moga Afia & Aina juga boleh ngam sama seperti Adra & Aisyah..hihi.

Gambar paling baharu : Adra & Aisyah

Gambar paling baharu : Adra & Aisyah

Adra & Aisyah sekitar usia 3 tahun

Adra & Aisyah sekitar usia 3 tahun

Aina & Afia

 Gambar Aina & Afia pula